otrdiena, 2014. gada 4. februāris

Ekspedīcijas "Akonkagva 2014" dienasgrāmata

2014. gada 4. februārī VIRSOTNES organizētā ekspedīcija piecu dalībnieku sastāvā devās uz Dienvidamerikas augstāko virsotni Aconcagua (6962m). Kalns atrodas Argentīnā, netālu no Čīles robežas, Andu kalnu grēdā. Aconcagua ir izaicinājums, kurš vilina kāpējus no visām pasaules malām, jo uzkāpšana tajā iekļaujas 7 kontinentu augstāko virsotņu programmā.

______________________________________________________________________________________
21.diena (2014.gada 24. februāris) Atpūta. Ceļās mājup
Grupa ir atpūtusies no kāpiena un lēnā garā pošas mājup. Ir saņemta neliela fotoreportāža no ekspedīcijas, tai skaitā virsotnes bildes.
Visas bildes var aplūkot foto sadālā => BILDES
17.diena (2014.gada 20. februāris) Plaza de Mules
Visi kāpēji apņēmībā ātrāk sasnigt civilizāciju un ieiet vannā ir nokāpuši līdz Plaza de Mules nometnei un rīt vakrā jau plāno būt Mendozā un tikties ar Kārli.
"Hola!
Esam tikuši lejā līdz Plaza de Mules! Uh.... Šī nakts bija ārkārtīgi vējaina. Pagulēt,neskatoties uz vakardienas slodzi, bija stipri sarežģīti. Šodien uz virsotni neviens pat nemēģināja startēt. Lai gan debesis skaidras, sajūta, ka sniegs ir iepūsts visās, pat mazākajās spraudziņās. Putina pa gaisu visu. Nometnē rosība, visi mēģina sapakoties uz leju. Mēs, kā trieciennieki atkal esam vieni no pirmajiem. Visu kaut ka sagrūžam somās, lejā šķirosim.
Vējš Colera ir vienkārši neizturams un uzturēties te vairs negribas. Izejam ap 11:00, nokāpjot jau 200m zemāk uz Plaza de Mulas pusi, vējš pazūd, it kā kāds to būtu izslēdzis! Paejam garām nometnei Nido de Condores, Camp canada, visur vēl teltis ir un kāpēji gaida nākamo logu uz virsotni. Plaza de Mules nonākam jau 13:30, tā gribās kādu citu pārtiku un alu, ka esam noskrējuši lejā 2,5h un ierodamies pirmie no kalna :)! Gandrīz jau civilizācija :) ir tualete, ir hamburgeri, pica un alus. Super! Un galvenais nav vēja! Visiem lielisks noskaņojums Aconcagua pakājē!
Rīt vēl pēdējie 27 km gar Horcones upes gultni līdz Punta de Inca un tad vakarā jau būsim Mendozā viesnīcā ar vannu, dusu, steiku un visu no ta izrietošajām sekām :)"

Ziņas no Kārļa:
"Sveiciens no Argentīnas!
Kamēr mūsējie vēl ceļā, dodos izbraucienā uz Atuela kanjonu. Esmu bijis trekingā vairākas reizes pa Alta Montana maršrutiem, bijis uz Čīles-Aegentīnas robežas 4000m augstumā, kur abu valstu mūžīgai draudzībai veltīta milzīga Kristus statuja. Protams, izbraucis pa nacionālā varoņa, ģenerāļa San Martin slavas ceļiem. Ģenerālis San Martin sēž zirga mugurā pretim mūsu viesnīcai.
Svēta lieta bija ar viņu iepazīties tuvāk un pastaigāt pa viņa ceļiem. Vienu dienu, kopā ar jauniegūtiem draugiem, bijām vairākās vīna darītavās. Argentīna un Mendoza ir Malbec vīna markas dzimtene. Nez kāpēc vakarā atgriezāmies mājās žvingulī. ;)
Rīt jau satikšos ar pārējo grupu!"

16.diena (2014.gada 19. februāris) Virsotnes diena

Urrrāa!!! Visi četri kāpēji no Latvijas ir sasnieguši Virsotni! Apsveicam!!!
"Hola!!!
Mēs tur bijām! Pulkstens 16:00 pēc vietējā laika Dienvidamerikas augstāko virsotni Aconcagua 6962m sasniedz Aigars, Jānis, Aleksandrs un Andris! Ura!
Šī bija ļoti labvēlīga diena kāpšanai, vienīgā bēda, ka atkal bija saputināts un sasnidzis sniegs, kas sarežģīja kāpšanu pirmajiem. Kā jau rakstīju, ņemot vērā labo prognozi, Colera bija sakoncentrējies krietns skaits kāpēju. Nolēmām neskriet pirmie (zināmu iemeslu dēļ) un iziet ap 6:00. Pirmie vakar solījās iziet ap 5:00. Mēs bijām punktuāli, kamēr pārējie devās maršrutā tikai ap 5:45. Rezultātā gribot negribot bijām vieni no pirmajiem ar visām sniega brišanas sekām. Rīts bija skaidrs, dzestrs. Kāpās ļoti labi. Lai gan centos maksimāli no tā izvairīties, nācās arī stampāt sniegu krietnu laiku, tas bija besīgi :), bet nevarējām kaunā palikt, jo saskaitīju, ka maršrutā izgāja ~65 kāpēji, tai skaitā no Latvijas tikai 4 :). Sniegs pamatīgi bremzēja tempu, rezultātā, lai gan bijām praktiski pirmie virsotnē, tas bija prasījis 8!!! stundas un pamatīgu spēka devu. Virsotnē visi 65 neuzkāpa, daudzi pagriezās atpakaļ bet domāju, kādi 50 bija noteikti.
Jāpiemin, ka visu kāpiena laiku pavadīja fantastiski Andu kalnu skati, kuri kaut kur lejā ietērpti mākoņos. Virsotnē neskaitāmas fotogrāfijas, apsveikumi, emociju kamols kaklā, zvans uz Rīgu, bet parunāt nevar :) super!! Spēku izsīkums jūtams pamatīgs, jo atgriežamies nometnē tikai ap 19:00, jau pa ierasto puteni.
Paldies visiem, kuri turēja īkšķus, bez Jūsu pozitīvā lādiņa tas nebūtu iespējams! Paldies arī komandai: Aleksandram, kuram spēku ziņā šī ekspedīcija prasīja daudz, Jānim, kuram negāja viegli ar aklimatizāciju, bet saņēmās un nepadevās, Aigaram, kurš uzturēja možu garu. Žēl, ka Kārlim sašķobījās veselība un ceļojums sanāca citāds, bet Aconcagua jau nekur nepaliks :), tā majestātiski stāvēs un gaidīs savus kāpējus. Sveicieni visiem! Rīt dodamies lejā!"

15.diena (2014.gada 18. februāris) Camp 3 - Colera Camp
Laiks ir nedaudz uzlabojies un grupa ir nonākusi līdz Colera Camp un rīt 5:30 pēc vietējā laika plāno uzsākt pēdējo posmu ceļā uz virsotni.
"Hola!
Mūsu ekspedīcija nonākusi izšķirošajā posmā. Esam ieradušies Camp Colera 5900m, no šejienes mums tikai divi ceļi - augšā uz virsotni vai lejā uz Plaza de Mulas.
Šodien viss noritēja pēc plāna. Arī laiks atbilstošs prognozēm. No rīta smuka saulīte ar nelielu vējiņu, kāpt bija patīkami. Tiklīdz sasniedzām Camp Colera, sāka mākties un birdināt sniedziņš. Teltis jau cēlām pa sniegu. Mēs bijām pēdējie, kuri pameta Camp 3, lai maksimāli padzīvotos zemāk. Nometne palika absolūti tukša!! Visi, zinot rītdienas labo prognozi, dodas augšā. Colera pilna ar grupām, gan no Mulas puses, gan mūsu. Rīt būs pamatīgs tusiņš maršrutā. Telšu pāri 50! Daļa, protams, izgājusi uz virsotni šodien. Arī leiši. Šodiena virsotnes kāpšanai ļoti laba, domāju visi, kuri ir spējīgi un apņēmības pilni, to šodien sasniegs, jo apstākļi labi!
Jau pēc kādas stundas, kad biju uzrakstījis šīs rindas, ap 17:00 sākās reāls sniegputenis! Sniegs jau augšā esot pamatīgi saputināts. Nometnē sniegs vietām līdz celim! Ceram, ka laiks normalizēsies. Kausējam sniegu, gatavojamies rītdienai.
Ap 20:00 pie mūsu telts ierodas Tadas! Izstāsta šodienas piedzīvojumus! Izrādās viņš šodien arī bijis virsotnē. Vakar atgriezies no Plaza de Mulas un šodien uzkāpis. Šodien uzkāpa vēl 5 lietuvieši. Dažiem gājis viegli, jo atgriezušies pirms sniegputeņa, citiem smagi.
Mēs gatavojamies rīt iziet ap 5:30 (Latvijas laika 10.30.) un ceram uz labu lauku. Turiet īkšķus ;)!"
14.diena (2014.gada 17. februāris) Camp 3 - Colera Camp - Camp 3
Ir pavadīta līdz šim brīdim aukstākā nakts, bet tas nemazina apņēmību pieturēties pie plāna un pēc dažām dienām sasniegt virsotni.
Andris:
"Hola! Pavadījām šobrīd aukstāko un vējaināko nakti. Man nelīdzēja pat ausu aizbāžņi, lai pagulētu. Mūsu mazajā teltī nakti temperatūrā bija ap -8*C, Jānim ar Aleksandru noslīdēja līdz -13*C, jo viņi divatā gulēja trīsvietīgajā teltī. No rīta viss ir noskaidrojies, bet vējš joprojām spēcīgs. Putina ne pa jokam. Taču iet var. Sakausējam pietiekami daudz ūdens, uzēdam un sākam kāpienu 11:20. Esam vieni no pirmajiem maršrutā uz Camp Corela (5900m), lai uznestu ekipējumu. Daudzas grupas izvēlas citu taktiku, ņem kārtējo brīvdienu. Mēs turpinām pēc plāna, jo nav lielas jēgas nīkuļot teltī. Pēc 3h sasniedzam Camp Colera. Tikko ierodamies, arī laiks nomainās uz PERFEKTU! Brīnums! Vējš norimst, uzspīd saulīte. Izvēlamies telts vietas.
Satiekam lietuviešu "mafiju". Tie palikuši tikai pieci. Vakar viņu gids un mūsu paziņa Tadas, sliktā laikā, mēģināja ar grupu iet uz virsotni, lai atzīmētu Lietuvas neatkarības dienu. Diemžēl pēc 300 augstuma metriem visi nosaluši stiprajā vējā, jau ar apsaldēšanas risku, bija spiesti atgriezties. Četri no viņiem, to skaitā arī Tadas, devās lejā uz Plaza de Mulas, viņiem ekspedīcija beigusies! Tadas esot apsaldējis pirkstus. Kādai meitenei no grupas sākušās arī redzes problēmas.
Šodien no rīta helikopters vienu cēla nost ar trosi. Ilgi nevarēja pieāķēt; kaut kur virs Camp Corela. Pārējie leiši vēl mēģināšot kāpt rīt, jo šodienas rīta stiprais vējš viņus nobiedējis. Padzīvojāmies pa Camp Corela, šobrīd laiks - pasaka. Novēlam atlikušajiem leišiem veiksmi un laižamies lejā, lai rīt atgrieztos šeit jau uz nakšņošanu. Lejā norikšojam 45min. Tas ir kaut kas traks ar laiku. Ap 18:00 viss nomācās un atkal sāk snigt. Ļoti ceram, ka 19.02. viss būs ok. Sveicieni visiem."
13.diena (2014.gada 16. februāris) Camp 1 - Camp 3
Pēc divu dienu pavadīšans teltī grupa ir sasniegusi Camp 3
Andris:
"Hola! Sveicieni visiem braļukasiem viņu neatkarības dienā!! Mums pagaidām nav ziņu, vai lietuviešiem izdevās šodien plānotā virsotnes sasniegšana, bet, kad ieradāmies Camp 3, viņu te vairs nebija. Vispār jāsaka, ka laiks mums ir uzgriezis pēcpusi. Vakar visu dienu sniga, naktī liels vējš un putināja.
Ap rītu viss nomācies, likās, vai tiešām vēl viena diena būs jāpavada Camp1! To tik ne! Ap 9:30 nolēmām doties, lai tur vai kas. Mēs nebijām vienīgie, arī norvēģi un vēl dažas mazas grupiņas saņemas un pamet camp1. Nometne paliek praktiski tukša. 11:00 sākumā palaižam norvēģus pa priekšu, lai tie ar lielajiem zābakiem izmin ceļu (nepārspīlējot brīžam sniegs ir līdz celim, bet 3 no mums lielie zābaki jau aizvakar uznesti uz Camp 3. Vēlāk tik lēnu tempu nespējam turēt, jo paliek auksti, aizejam tiem garām. Vējš joprojām zēģelē sejā, jaucot debesis ar sniegu kopā. Skati brīnišķīgi, bet iet vairāk kā smagi! Rezultātā, ko aizvakar kāpām mierīgi 2h40min, tagad ejam 4h! Camp3 klat!
Esam priecīgi, ka esam izcīnījušies vieni no pirmajiem un varam ieņemt labas telts vietas. Teltis uzbūvēt gan arī prasa krietnu laiku, jo vējš ir pamatīgs. Vēlāk sarodas citas grupas,  vēl vismaz 20 teltis. Pamatīga rosība. Ūdens arī šodien te nav, viss sasalis, saputināts, kausējam sniegu jau otro dienu. Travellunch maltīte - kas var būt labāks par to :)!
Vakarā brīnišķīgs saulriets. Ceram, ka rīt laiks uzlabosies. Rīt dodamies uz Camp Corela. Visi jūtas labi!"
12.diena (2014.gada 15. februāris) Camp 1
Andris: "Hola!
Laika apstākļu dēļ “aiziet" mūsu otrā rezerves diena. Netiekam prom no Camp 1.
Visu dienu vairāk vai mazāk snieg un putina. No rīta vēl bija neliels logs, kad jau gadrīz  gribējām doties prom, bet labi, ka nesākām jaukt nost nometni. Sākās stiprs putenis!
Pārējās grupas arī visi kūko teltīs!
Ceram uz rītdienu, kad labās prognozes piepildīsies. Bet jau tagad skaidrs, ka līdz Camp 3 nokļūt būs ļoti problemātiski, pat ja pārstās snigt, jo jau tagad sniegs vietām līdz celim. Vakarpusē pa laikam dzird, ka kaut kur nobrūk lavīnas. Redzamība brīžam līdz 150-200m. Vienīgais labums, ka nav auksti. Visu dienu ap 0 C. Visiem sveicieni no ieputinātajiem Camp 1 :)!"
11.diena (2014.gada 14. februāris) Camp 1 - Camp 3 - Camp 1
Andris:
"Hola! Šodienas pamatuzdevums izpildīts. Uzkāpām uz Camp3 5400m augstumā, uznesām pirmo daļu ekipējuma! Rīts bija skaidrs, bet vējains. No ielejas pamazām augšā sāka celties miglas mākoņi, līdz ar mūsu iziešanu, mākoņi pamazām sabiezēja. Taču vismaz kāpšanai šādi apstākļi nāk tikai par labu, jo nav karsts. 10:30 ar lielajām somām startējam. Kāpjam ļoti vienmērīgi, izvēloties maksimālas zig-zag iespējas, jo nogāzes nobiras ir ļoti irdenas. Ap 12:30 esam uz pārejas, pamatīgi šeit pūš. Pārejas otrā pusē paveras vienreizēji skati ar Andu sniegotajām virsotnēm un mākoņiem zem mums. Vēl pēc stundas, pa traversu sasniedzam Camp3. Te par lielu brīnumu izdodas sastapt lietuviešu drauga grupu. Viņiem pēc plāna jau vajadzēja būt Camp Corela, bet izrādās, ka paņēmuši brīvdienu, lai mēģinātu pieskaņot virsotnes dienu Lietuvas neatkarības dienai 16.02.  Arī laika prognozi 16-17.02. sola ok. Pa visu nometni liels leišu karogs, viņi te ir 9 + Agnese no USA grupas. Liels leišu saiets 5400m :)! Papļāpājam, padzeram kopā tēju. Pēc 1h dodamies atpakaļ lejā uz Camp1. Tradicionāli ap 15:00 sāk snigt slapjš sniegs. Lejā noskrienam pa 45 min. Līdz ar pamatīgu sniega devu salienam teltīs. Redzamība šobrīd kritiska, viss nomācies, bet jauki, ka nav auksts un ir bezvējš. Cerams, rīt laiks uzlabosies. Visi jūtas ok."
"Hola atkal! Rakstu 20:30, kad pirmo meilu jau biju sagatavojis. Diemžēl laiks krasi pasliktinājies. Sniegs nerimstas. Pa laikam bija ari zibeņi un pērkons. Patreiz jau ir uzkrituši vismaz 25-30cm sniega. Purinam teltis no sniega. Patreiz snigšanai galu nemana. Blakus norvēģi saka, pēc prognozēm snigs arī rīt un sniegs būšot 40cm. Pēc tam it kā laiks būs labs. Redzēs, kā būs rīt. Iespējams, paliksim Camp1. Smieklīgākais, ka pārtikas krājumi un lielie zābaki uznesti uz Camp3 :) Būs jautri. Sveiciens no ieputinātajiem Camp 1 gūstekņiem :)!"
10.diena (2014.gada 13. februāris) Camp 1
"Hola!
Esam pametuši Argentina Base Camp un pārcēlušies uz Camp1. !! Ardievas nosacītajam BC komfortam. Tālāk viss pašu spēkos. Vēlreiz pāršķirojam ekipējumu un visu lieko ar Kārļa somu nosūtam ar mūļiem lejā uz Punta de Inca. Neskatoties uz optimizāciju, tik un tā ap 20-25 kg katram sanāk. Aleksandrs vakar gāja ar mazāku somu, šodien nesamais visnopietnākais ;)
Laiks ari izmainījies - parādījušies pabiezi tumši mākoņi. Vismaz saule necepina. 12:00 atvadāmies no nometnes un aiziet. BC reāli paliek tukša, jo praktiski visas grupas devušās uz augšu. Kāpjas ļoti labi. Sasniedzam Camp1 pat ātrāk kā vakar un ierodamies līdz ar sniegu, kas nedaudz apgrūtina telšu uzcelšanu. Parādās pirmais skarbums. :) Nometnē 16 teltis, labi, ka vietas aizņēmām jau vakar. Amerikāņu grupa, kurā ir arī lietuviešu meitene Agnese, nolemj palikt 4500m starpnometnē. Dīvains lēmums. 16:00 esam iekārtojušies. Slapjais sniegs ārā norimstas, no pamales izlien spēcīga saule un 30 min laikā viss sauss, nožuvis. Pagatavojam Travellunch, beidzot īsta kalnu sajūta :) Pēc mirkļa atkal sāk snigt. Labi, vismaz vējš ļoti miermīlīgs. Apkārt burvīgi skati - gaismas spēles uz sārtajām nogāzēm. Visi jūtas labi. Rīt plānojam mantu uznešanu uz Camp3.
Visiem sveicieni!"
Ziņa no Kārļa:

"Sveiciens no Argentīnas! Dodos uz vairākām dienām kalnos trekingā, jo pilsētas tūrisms interesē mazāk. Bez tam man tagad divi trekinga komplekti - savs un īrētais.;) Jūtos labi!"
9.diena (2014.gada 12. februāris) Plaza de Argentina - Camp 1 - Plaza de Argentina
Grupa ir uznesusi mantas uz Camp 1 un atgriezās bāzes nomentē Plaza de Argentina. Visi jūtas labi un rīt plāno pavisam pārvākties uz Camp 1. Ir saņmta ziņa arī no Kārļa.
"Hola.
Nakts paiet mierīgi. Teltī ap 0C, praktiski bezvējš. Izgulēties var godam. :) No rīta Jānis nejūtas īpaši labi, slikti gulējis. Nolemjam vēlreiz apmeklēt ārstu. Ārsts neko sliktu nekonstatē, ierastais paaugstinātais spiediens, pārejais viss normas robežās. Nervi nomierināti, varam darboties tālāk pēc plāna. Šodien paredzēta mantu uznešana uz Camp1 4800m. Pirmā pilnvērtīgā kāpšanas diena. Laika apstākļi atkal ideāli (redzēs, cik ilgi). ;) Sapakojam smagās somas un 10:00 pirmie izejam. Maršruts zināms, temps +/- vienāds, tikai smagāk kā parasti, bet iet var bez problēmām. Grūtāk iet pa stāvo nobiru nogāzi. Pirms lielā kāpuma satiekam vienu amerikāni, kurš virsotni sasniedzis vakar - ideālos laika apstākļos, priecīgs dodas lejā. 13:30 esam Camp 1. Nometnē pagaidām vēl nav daudz telšu. Aizņemam vietas. Izlādējam mantas, uzvāram tēju, uzkožam. Pēc 1h laižamies lejā. Citas grupas vēl tikai stumjas augšā. Atpakaļ ceļā paveras skaistie skati uz Andiem pretējā ielejas pusē - to krāsa ir fantastiski sārta. 16:00 esam jau atpakaļ Argentina Base Camp. Visi nedaudz noguruši, bet drīz jau atiet. Cerams, veiksme ar laika apstākļiem mūs nepametīs. Rīt plānojam jau pavisam pārcelties uz Camp1. Sveicieni visiem."

Ziņa no Kārļa:
"Mendozā apmeklēju hospitāli, lai sīkāk izmeklētos. Secināja, ka veselību vēl iespaidoja nesen pārciestā gripa. Labā ziņa ir tā ka beidzot atradusies bagāžas soma! Jādomā plāns, ko var apskatīt Argentīnā, gaidot kāpējus!"

8.diena (2014.gada 11. februāris) Plaza de Argentina
Diemžēl vienas no grupas dalībniekiem nav izgājis ārstu kontroli un viņš ir spiests doties lejā.
Andris:
"Šodien 9:00 bija ārsta kontrole. 4 no mums viss ok.  Paaugstināts asins spiediens Aleksandram un Jānim, bet normas robežās. Diemžēl Kārlis kontroli neizgāja! Pie vainas ir sirds aritmija un samazināts skābekļa saturs asinīs. Bet pamatā sirds aritmija, kas nav saistīta ar augstumu, bet šādā augstumā var izraisīt insultu. Kārli 10 min laikā evakuēja ar helihopteru!!!!
Žēl!! Pat ļoti.
Pārējie pēc plāna - šodien pakāpjamies, aklimatizējamies. Laiks ir ideāls, šodien pat vējš norimis. Šodien aklimatizācijas diena. Uzkāpjam pa Camp1 maršrutu pa morēnu līdz 4500m. Laiciņš ideāls, skati lieliski, drūpošais ledājs, sarkanie kalni. Šodien pat vējš ir norimis. Uz augšu dodas daudz grupu. 15:00 esam atpakaļ. Pagatavojam pusdienas, sākam pāršķirot mantas. Rēķinam pārtiku nu jau 4iem. Visu lieko kopā ar Kārļa somu sūtīsim lejā. Rīt plānojam mantu uznešanu uz Camp 1. Iespējams nepaliksim Argentina Plaza papildus dienu. Šo dienu, iespējams, izmantosim kaut kur augstāk. Visi jūtas labi, atbilstoši augstumam un apstākļiem :). Sveicieni visiem."

7.diena (2014.gada 10. februāris) Pampa de Leans - Plaza de Argentina
Grupa ir sasniegusi Plaza de Argentina bāzes nomenti. Visi vairāk vai mazāk jūtā labi. Rīt būs atpūtas diena un ārsta apmeklējums.
"Hola,
Šodien agrais rīts. Ceļamies 6:00. Rīts dzestrs, saulei lecot pat nedaudz piesalst, bet debesis skaidras. Nelielas brokastiņas, sapakojam teltis, mantas mūļiem. Kaimiņu grupa arī sāk mosties. Atkal esam pirmie trieciennieki. 7:40 sākam kāpšanu ar Vacas upes forsēšanu. Šoreiz visi brienam ar kājām, neviens neizvēlas par papildus samaksu jāšanu mūļa mugurā. Ūdens reāli stindzinošs, kopumā ar plikām kājām pa ūdeni sanāca kādas minūtes 10. Pirksti dabūja pasalt pamatīgi. :)
Šodienas maršruts - kāpiens, kurā pacelsimies ~1000 augstuma metrus. Grūtības kompensē fantastiskie skati uz Akonkagvu. Šī tiešām ir viena no skaistākajām ielejām apkārtnē. 12:00 taisam lielo pusdienu pauzi vietā, kur vēl ir zaļa zālīte un milzīgi skaisti klints bluķi. Vēlāk tikai smiltis un akmeņi. Vējš pūš smilšu un putekļu mākoņus. 14:30 esam Plaza de Argentina bāzes nomentnē 4100m. Atrodam mums paredzēto lielo ēdnīcas telti, sabūvējam savas. Pagatavojam pusdienas. Visi jūtas saguruši, bet labi. Kārlim nedaudz grūtāk, bet turas vareni. Piereģistrējamies pie reindžeriem, saņemam savus “kaku maisus”, kuros būs jānones viss augšā kalnā organisma pārstrādātais :)
Uzzinām, ka lietuviešu grupa šodien jau devusies uz Camp1, nesanāca satikties, jo izmantojām vienu rezerves dienu Mendozā, gaidot bagāžu. Kopumā viss labi. Rīt atpūtas diena un ārsta apmeklējums. Laiks solās būt labs. "

6.diena (2014.gada 9. februāris) Pampa de Leans
Viss norit pēc plāna un ir jau pievarēti pirmie kilometri ceļā uz Akonkagvu.
"Hola!

Pagaidām mums viss norit bez problēmām. Varētu pat teikt - viss ir ideāli! Šorīt pagatavojām brokastis, novācām nometni, sapakojām mantas mūļiem un 9:20 startējām. Otra grupa paliek vēl brokastojot. Izrādās, no Austrālijas ir tikai viens cilvēks, pārsvarā no USA un pat viena meitene no Lietuvas. Viņiem programma gandrīz tāda pati kā mūsējā.  Kāpsim, iespējams, kopā. Mūsu grupā spēku samērs ļoti vienmērīgs, visi ejam kopā. Ap 12:30 uztaisām lielāku pauzi. Laiks pilnīgi bez neviena mākonīša, karsts, saule cepina, bet ne pārmērīgi. Visapkārt viss izkaltis, tikai Vakas upe ar savu dubļu straumi mutuļo ielejai pa vidu. Vēja plūsmas no rietumiem brīžam ļoti spēcīgas. Nesam savus ierastos 15kg. Tuvojoties nometnei, pirmo reizi dienvidu pusē ieraugam mūsu mērķi - Aconcagua. Super!
Nometnē esam pirmie 14:30. Iekārtojamies, pagatavojam pusdienas. Visi jūtas lieliski. Pēc 1,5h klāt arī otra grupa. Rīt no rīta jāšķērso Vacas upe, aizejam  līdz upei nomazgāties un izpētīt maršrutu. Nometnē uzvelkam Latvijas karogu. Vakariņās uzvāru visiem vistas zupu. Apetītes labas, veselības arī. Vakarā vējš norimstas, 20:30 salienam pa teltīm.  Rīt agrais rīts. Plānots iziet ap 7:30.
Sveicieni!"

5.diena (2014.gada 8. februāris) Mendoza - Punta de Vacas - Pampa de Leans
Mantas ir sakrāmētas un visi ir gatvi startam.
"Hola!!

Pārbraucām 3h no Mendozas uz Punta de Vacas. Pa ceļam nodevām lielo kravu mūļiem, paši sev arī atstājām pa 15 kg, ko panest, labākai aklimatizācijai. 11:30 viss ok - papīri arī sarakstīti un beidzot varam sākt. Laiks āra jauks, spoža saule, pilnīgi skaidrs, +25C, labi, ka ir atspirdzinošs vējelis. Ejam apmēram kopā, pie strautiņiem iepauzējam, pavērojam ķirzakas utt. Maršrutā esam tikai 2 grupas - mēs un ~15 cilvēku grupa no Austrālijas. Tā kā liela burzma nebūs. 16:30 esam Pampa de Leans 2950m. Gaidām mūļus ar mantām. Pēc 1/2h arī tie ir klāt. Pamazām sākam jau aprast arī ar putekļiem, laiks vējains, to daudz. Sabūvējam teltis, pagatavojam vakariņas. Visiem apetīte normāla. Nedaudz saules esam nogurdināti, bet kopumā viss lieliski.  Sveicieni!"
"Hola,

Beidzot esam sapakojšsies busiņā ceļam uz Aconcagua. Braucam prom uz Punta de Vacas, lai sāktu pārgājienu. Visi jūtas labi. Gatavi startam. Diena šodien solās būt viena no karstākajām - ap +35*C. Gājiens būss saulains :)
Uz sakariem!"

4.diena (2014.gada 7. februāris) Mendoza
Grupa sāk izmantot rezerves dienas, gaidot Kārļa somu, kura ir noklīdusi nezināmā virzienā.
"Hola,

Šo dienu var nosaukt par zudušās somas zīmē pavadīto! Esam jau sākuši izmantot rezerves dienas. Visu dienu pastāvīgi skraidu starp LAN (aviokompānija) ofisu, viesnīcu, utt. Aizpildīti visa veida dokumenti un formas, nosūtīta kaudze ar e-mailiem. Sakumā aviokompānija sola Kārļa somu nogādāt mums ar rīta reisu, gaidām, tad ar pusdienas reisu, gaidām, bet nekā! Kad soma netiek piegādāta ari ar vakara reisu, kompānija atzīstas, ka nemaz īsti nezin, kur tā atrodas. Skaidrs, ka nav variantu un dodamies īrēt/pirkt Kārlim inventāru - sākot ar apakšbiksēm, beidzot ar dzelkšņiem un dūnu jakām. Skumji ka tā ir sanācis, bet citu variantu nav - Rīgā būs ar garu sarakstu jāierodas pie apdrošinātājiem. Cenas īres inventāram te nav lētas - apmēram 1/2 no jauna inventāra vērtības. Ap 20:00 viss vajadzīgais sagādātās. Kaut kas salasīts arī no grupas biedru inventāra. Spriedze mazinājusies. Dodamies pēdējo reizi pirms kāpiena iekosties pamatīgā steika gabalā, uzņemt olbaltumvielu daudzumu kāpienam.
Rīt no rīta beidzot dosimies uz Vakas ieleju - mūsu starta punktu. Laiks kļūst arvien siltāks. Šodien pievakarē temperatūra jau krietni virs +30*C. Sveicieni visiem."

3.diena (2014.gada 6. februāris) Mendoza
Grupa atrodas Mendozā un kārto visas nepieciešamās formalitātes kāpienam. Kārļa somu gan sola piegādāt tikai nākošajā dienā.
"Hola!
Šodien, kā bija paredzēts, sagatavošanās diena. Nokārtojām attiecības ar Nacionālo parku, veicām visus maksājumus, saņēmām kāpšanas atļaujas, iepirkām trūkstošo pārtiku un ekipējumu. Viss noritēja pēc plāna un bez aizķeršanās, līdz brīdim, kamēr LAN aviokompānija paziņoja, ka arī šodien nespēs piegādāt Kārļa somu! Tagad tā esot tikusi līdz Santiago un iestrēgusi tur. Somu sola tikai rīt ap pusdienas laiku, automātiski mūsu izbraukšanu no Mendozas atliekam. Pagaidām nekas cits neatliek, kā turpināt uzņemt kalorijas ar steikiem Mendozas restorānos un gaidīt trūkstošo bagāžu. Tikko tā būs klāt, būs skaidrs arī turpmākais rīcības plāns.  Citādi viss ir labi, laiks jauks, visi moži un veseli."
2.diena (2014.gada 5. februāris) Mendoza
Grupa pēc garajiem pārlidojumiem ir sasniegusi Mendozu, no kurienes arī sāksies ekspedīcijas gaitas.
"Hola!
Beidzot esam klāt Mendozā! Tālais ceļš ir beidzies. Kopumā ceļā pavadījām 36h, no kurām 20h bija tīri gaisā. Laika apstākļi jauki, nav karsts - ap +25*C.
Divas reizes sanāca lidot pāri Andu kalniem un redzēt Akonkagvas virsotni no putna lidojuma. Raugoties no iluminatora, kalns likās augsts, skaists un tīri ņemams, jo laiciņš atvērts un saulains :)
Lidostā divas ziņas - labā, satiekam Aigaru, kurš ieradies tikai 1/2h iepriekš, sliktā - kārtējo reizi nav atlidojusi viena soma! Šoreiz bez somas palicis Kārlis. Laikam jau tā ir šodien palikusi par izplatītu sērgu avio pasaulē! Somu sola piegādāt nākamajā dienā. Cerēsim!
Iekārtojamies jaukā hotelī un dodamies neatliekamās, steidzamās darīšanās - nobaudīt slavenos Argentīnas steikus! Pa ceļam amizantais naudas maiņas process. Ar ekonomiku te kaut kas izteikti nav kārtībā - oficiālais bankas kurss 8 ARS par $, pie vīriņa uz ielas stūra 12! :) gluži kā PSRS laikos :).
Steiks izcils - 0,5kg gaļas ar Malbec vīnu, kas gan var būt labāks par šo!
Līdz ar to mūsu šīsdienas programma noslēgusies, dodamies pie miera. Rīt kārtosim visas oficiālās lietas un pakosimies ceļam."

1.diena (2014.gada 4. februāris) Rīga
9:00 no Rīgas ceļā devās pieci ekspedīcijas dalībnieki (Andris, Aigars, Kārlis, Aleksandrs un Jānis), lai pēc nepilnām divām nedēļām sasniegtu Dienvidamerikas augstāko virsotni - Akonkagvu (6962m). Novēlam veiksmi un turam īkšķus.