piektdiena, 2014. gada 10. janvāris

ĀFRIKA, Tanzānija, Kilimandžāro 2014

20.-21. diena.
29.-30.01.14.
Sācies mājupceļš caur Stambulu.
Hei! Vakar veiksmīgi ar prāmi tikām atpakaļ uz kontinetu - uzredzēšanos jaukā Zanzibāra! Dienas, kuras tur pavadījām bija kā paradīzē! Okeāna daba, saule un miers....
Pārlaidām nakti Dar Es Salaam - kontrastu un iespaidu pilsēta.. :). Šodien jau esam Stambulā. Tur brīvais vakars - izstaigāsim galvenos pilsētas objektus, nogaršosim Turku saldumus, kafiju, kebabu.
Rīt ar reisu Stambulas, plkst 14:45 būsim jau mājās. No siltuma, karstuma atpakaļ pie mīļajiem aukstumā :)!
Ceļojums izdevies godam, bet pēc mājām arī jau esma noilgojušies :). Gaidiet mūs!

16.-19. diena. 25.-28.01.14. Zanzibāras sala.
Sveiciens visiem no kastās Zanzibāras salas! Ierašānās šeit bija ļoti interesnata, šoreiz lidojām ar mazo lidmašīnu ~20 vietas. Skati un sajūtas vairāk kā eksotiskas :). Viss beidzās labi. Šīs dienam pavadam katrs pēc savām vēlmēm un iegribām. Laiks ir ļoti jauks. Daži izbraukā apkārti ar mocīšiem, izstaigā rifu, citi atpūšas pludmalē lasot gliemežvākus. Saule cepina un pamazām sākam apdegt. Baudam jūras veltes (tās ir izcilas) un varam atļauties pat izgulēties līdz 7:30! Bauda.
Vakar mēģinos slēpties no saules, izbraucām ar buru laivu - redzējām delfīnus, snurkulējām. Ieturējām okeāna velšu pusdienas uz smilšu salas, kura parādās tikai bēgumā. Vakarā apdeguši, noguruši no saules, vēja un ūdens esam atpakaļ savā paradīzes mājvietā.
Nemanot būs pagājušas mūsu jaukās dienas šai paradīzes nostūrī Zanzibāras salā.
Pamazām pienācis laiks posties uz māju pusi. Vēl priekša jautrais prāmja pārbrauciens uz kontinentu, Dar Es Salaam, neskaitāmās stundas gaisā, Stambula un tad jau - vai tiešām Rīga ar -20C!?? :)

15. diena.
24.01.14. Kontinents - Zanzibāras sala.
Jambo! Jā, vakar godam tika atzīmēta uzkāpšana. Svētku vakariņas, sertifikāti, ietērpāmies jaunajos, tīrajos VIRSOTNES krekliņos un ballīte kopā ar Tanzānijas draugiem, kuri mūs pavadīja kalnā. Pusnaktī ar dziesmu Malaika atvadāmies no Ilzes, Maigas un Daiņa, kuri jau rīt norīta dodas uz Rīgu.
Šobrīd esam Arušas lidostā, gaidām mūsu Zanair lidmašīnu, lai dotos uz tālāk! Hei - Zanzibāras sala, mēs tuvojamies :)
Baudīsim dažas skaistas dienas Indijas Okeāna krastā.
Sveicieni visiem - aukstumā mītošajiem!
14. diena. 23.01.14. Atpakaļ sākumpunktā - Arušā. Jambo! Šodien jau esam ievilkuši elpu un krietnu porciju skābekļa. No rīta, izgulējušies, soļojam lejup caur lietuls mežiem uz izejas vārtiem no Kilimandžāro kalna parka. Pamazām arvien vairāk sākam apzināties to, ko esam paveikuši iepriekšējā dienā, lieliska sajūta! Apkārt parādās aizvien vairāk zaļuma, dzīvības - redzam unikālos kolubusa pērtiķus, apkārt sāk dzirdēt arvien vairāk putnu dziesmas. Pēc 3-4 stundām sasniedzam Mweka vārtus, kur mūsu kāpienam var pielikt lielu, skaistu punktu :). Vēl tikai neliels pārbrauciens līdz Arušai un būs klāt.... - ilgi gaidītā duša, tualete, gulta ar baltiem palagiem, augļi, dzērieni un vēl, un vēl... :) Esam to pelnījuši!
Vakarā atzīmēsim mūsu kāpienu, saņemsim sertifikātus, atvadīsimies no mūsu varenās palīgu komandas un rīt jau pošamies tālāk uz Zanzibāras salu! Esam atkal no sniegiem un ledāja lejā karstumā un tveicē. Visi jūtas labi. Sveicieni visiem!

13. diena.
22.01.14. Kilimandžaro VIRSOTNE - UHURU PEAK 5895m - IR !!!. (11:30) Saņemtas pirmās ziņas - šorīt 14 no 15 grupas dalībniekiem sasnieguši Āfrikas augstāko punktu - Kilimandžāro virsotni, Uhuru peak 5895m!! Apsveicam!!!!! Malači!!
Detalizētāka informācija sekos dienas gaitā.....
(18:30) Papildināts. Saņemtā ziņa no Irīnas: Jambo! Beidzot, pārguruši, bet esam nokāpuši līdz Mweka camp 3100m. Šonakt izgājām precīzi pusnaktī. Nakts ideāla kāpšanai, bezvējš, silts, aptuveni +5C. Sākumā temps labs, ejam visi kopā. Pēc pāris kāpšanas stundām, jūtu, ka Vilnim grūti iet ar kāpšanu, jo ir pamatīgi apaukstējies un tas rada nopietnas problēmas. Vēl pēc neilga laiciņa Vilnis Gintera pavadībā dodas lejā, pārējie arī sāk dalīties pa grupām atkarībā no individuālā tempa. Redzam Rīta zvaigzi, saullēktu jau sagaidam uz Stella point. Dažiem klājas vieglāk, dažiem grūtāk, augstums arī jau liek par sevi manīt. Vēl pēc krietnas pusotras stundas - beidzot! 7:00 esam klāt !!!!
Virsotnē - Uhuru Peak 5895m!!! Ufff.. :) Super!!
Pēc vakardienas puteņa virsotnes plato ir svaiga sniega klāts. Ledājs, mākoņi zem mums, skaisti, neaprakstāmi! Liela daļa kāpēju no citām grupām palika Karaga camp, tāpēc grupu maršrutā nav daudz un nav nekādas drūzmēšanās. Apskāvieni, asaras, foto, šampānietis! Virsotnē sveicam arī Ralfu dzimšanas dienā! 8:00 atnāk arī Ginters, Kurš uzkāpa četrās stundās! Tātad kopumā virsotnē uzkāpām 14 no mūsu grupas!! Apsveicami!! Apsveicam visus un sveicieni tiem kas par mums turēja īkšķus :)
Šobrīd jau esam lejā Mweka camp, noguruši, bet priecīgi. Visi atzina, ka nebija viegli, bet gandarījums liels.
VIRSOTNES kolektīva vārdā apsveicam visus ekspedīcijas dalībniekus ar veiksmīgo ekspedīciju!!
Tāpat sveicam arī vadītāju Irīnu, kurai šī bija ceturtā! reize Kilimandžāro virsotnē :)!!!
KARSTĀ BILDE AR LAIMĪGAJIEM NO KILIMANDŽĀRO VIRSOTNES :)

12. diena.
21.01.14. Baranco nometne (3950m) - Barafu nometne (4550m). (09:00) Jambo! Esam augšā Baranco sienā! Visi atzīst, ka tas bija pagaidām, interesantākais kāpšanas posms uz Kilimandžaro! Sastrēgums gan bija samērā pamatīgs, tādu man vēl nebija nācies pieredzēt! Diemžēl uz plato jau sabiezē miglas mākoņi, izskatās, ka būs lietus! Bet tas nekas! Sveicieni visiem, kuri mums seko līdzi! (12:00) Mūsu diena, kura beigsies tikai rīt vakarpusē, norit pēc plāna. Pēc 4h gājiena esam sasnieguši Karanga Camp. Ieturam siltas pusdienas. Viss ceļš pa miglu, labi, ka mākoņi pagaidām bez lietus, bet nomācies ir krietni. (16:30) Sveicieni no Barafu! Pirms pēdējā kāpiena pie pašas nometnes sākas ilgi briedušais lietus, vēlāk tas pāraug sniega un ledus krusā. Nometnē ienākam jau ar pamatīgu sniegputeni. Tādu laiku Barafu vēl neesmu piedzīvojusi. Cerams noskaidrosies. Pusnaktī esam paredzējuši iziet uz virsotni. Teltī patreiz jau esam sasildījušies un gaidām kamēr mūsu nesēji atnesīs somas. Pēdējais kāpiens uz Barafu bija diezgan grūts. Liek sevi manīt augstums un laika apstākļi nelutina. Šeit pavisam neliekas, ka esam Āfrikas viducī, netālu no ekvatora :) brrr....
Turiet visi īkšķus šonakt!!! Pret rītu mums jau jābūt Āfrikas VIRSOTNĒ, cerams Kilimandžāro dievi mums būs labvēlīgi :)!!

Dažas bildes - saņemtas no notikumu vietas, tāpēc kvalitāte nav labākā, bet tā ir realitāte.....Paldies Arno! :)

11. diena. 20.01.14. Shira nometne - Lava Tower (4639m) - Baranco nometne (3950m). (17:00) Jambo! Uh! šodien bija super diena! Sākumā, kad izgājām no Shira - saulītē karsti, tad mākonis, vējiņš. Kāpjam uz Lava Tower, pēkšņi sākas lietus un krusa. Mazliet pamērcējamies, līdz sasniedzam telti uz Lava Tower. Saspiežamies tur visi piecpadsmit, dzeram karstu tēju un baudam siltas pusdienas, tikmēr aiz plānā telts brezenta plosās sniegputenis! Tējas pauzi pagarinām, nogaidām, stāstam savus dzīvesstāstus, elpojam retināto gaisu aklimatizācijai.
Kad 14:20 dodamies lejā uz Baranco nometni, laiks jau noskaidrojies.
Visi sajūsmā par skaisto ieleju, apsēžamies un baudam super skatus! Pacilātā noskaņojumā ierodamies Baranco, kur dziedam un dejojam kopā ar mūsu komandu! Grupai seko viens pārsteigums - LATVIJAS rupjmaize un šprotes ar sīpoliņu! Blakus grupās redzam "kritušos", bet mēs dziedam, dejojam un baudam pasakaini skaisto KILI!

10. diena. 19.01.14. Machame nometne (2890m) - Shira nometne (3840m). (7:00) Jambo! Pēc nakts mitruma, rīts aust skaidrs un saulains! Visi labi gulējuši, beidzot nebija karsti ;). Sātīgas brokastis, joki un smiekli! Izskatās, ka ar alikmatizāciju šai augstumā nevienam nav problēmu, visi ļoti omulīgi, apkārt joki un smiekli. Visiem ļoti patīk! (17:00) Sveicieni visiem! Mums atkal šodien paveicās - 13:00 jau bijām Shira Camp, salīdām teltīs un uzreiz sākās kārtīgs gāziens stundas garumā. Grupas, kuras kuras vēl bija ceļā kārtīgi izlija! Maršruts veda pa klinšainām takām un lietus meži palika aiz muguras. Augu valsts ķūst krietni pieticīgāka. Tagad laiks sāk skaidroties, cerams rītdienas rīts būs jauks. No mākoņu pamales paveras arī Klimandžāro virsotne - tā ir tepat :)!! Pastaigājam pa apkātni - aizejam līdz alai, uzbūvējam tūriņu. Visiem lieliska apetīte un sajūtas!

9. diena. 18.01.14. Starts. Machame vārti - Machame nometne (2890m)
(14:00) Jambo! Rīts sākas ar nelielu pakošanos un pārbraucienu uz mūsu kāpiena sākuma punktu Machame vārtiem. Šodien laiks nelutina, nomācies, līņā lietus. Ierodamies pie vārtiem, neskaitāmas formalitātes, ņemšanās utt utjp.
Ir jau 14:00, bet mēs vēl joprājām neesam devušies maršrutā! Jau līst stiprs lietus, kurš pāraug negaisā. Nesēji nespēj sasvērt kravas un izveidojusies pamatīga rinda pirms došanās tālāk. Kopumā pa šo maršrutu šodien plāno iziet krietns skaits kāpēju - 123! Lielākā ir Īru grupa - 23, tad mūsu - 15. Vēl ir kāpēji no ASV, Vācijas, Ukrainas. Ir trīs krievu puiši un astoņi poļi. Vecākais ir polis - 75 gadi, mūsu Uldis un Vilnis ir nākamie vecākie ar 72 gadiem.
Diemžēl lietus pieņemas spēkā - gāž! Redzēs kā ies tālāk. Būs labi :)

(22:00) Jambo! Izgājām tikai 14:40, pēc lietus, kad beidzot bija gatavi porteri. Līdz ar to soļojām bez apstājas līdz 18:30 un ar tumsas iestāšanos bijām nometnē. Pa ceļam vairs nelīst - esam vinnētāji. Visi kas izgāja laicīgi stipri salija. Lietus mežs smaržo pēc lietus, vēl ducina pērkons, cerams naktī negaiss neatkārtosies. Visi jūtas lieliski un labā noskaņojumā dodamies pie miera, salienam teltīs.
8. diena. 17.01.14. Manyaras ezera Nacionālais parks un relax Jambo!
Jambo! Šodien apmeklējām otru nacionālo parku - Manyara. Šis parks slavens ar Manjara ezerā mītošajām putnu un dzīvnieku sugām, kokos snaudošiem lauvām, žirafēm un pērtiķiem. Liels šoks, kad uzzinām, ka skaistās parka ieejas mājiņas ir "pazudušas", tās nonesis šļūdonis! Tagad tikai jumts ārā no akmeņu un dubļu kaudzes - daba dara savu. Dodamies iekšā parkā, mūs priecē mērkaķi, žirafes, ziloņi, putnu dažādība un stirnas.
Aizbraucam arī līdz Moij Moto - karstajiem avotiem, kuri verdoši tek ārā no kalna un ietek Manyara ezerā.
Ezerā ganās flamingo bari, pēkšni, kā no pazemes iznirst, uzrodas hipo, ieskatoties var redzēt, ka dubļos spīd vēl četras hipopotāmu muguras. Šie skati paliek atmiņā uz mūžu :).
Pēc parka apmeklējuma atgriežamies Jambo kempingā, kur atkal masējamies, ejam pastaigā pa ciemu pēc suvenīriem u.t.t. Atpūtas dienas izmantotas godam!
Sākam krāmēt mantas un noskaņoties mūsu galveno notikumu nedēļai - Kilimandzāro kāpienam.
Rīt 6:00 jau startējam! Turiet īkšķus!
Saņemta otrā fotoreportāža no notikumu vietas. Zvēri un relax Jambo kempingā!
7. diena. 16.01.14. Ngongoro nacionālais parks - Āfrikas dzīvnieku valsts idille!
Jambo! Šodien apmeklējām slaveno Tanzānijas pērli - Ngorongoro Nacionālo parku, kurš izvietojies sena vulkāna krāterī. Laiks samērā nomācies, bet tas pat šoreiz bija ļoti pozitīvi, jo dzīvnieki nav saules nogurdināti un bija ļoti aktīvi savās ikdienas gaitās. Jau braucot lejā pa krāteri mūsu džipam pa priekšu nesteidzīgi slāja zilonis, tad parādās zebras, bifeļi, visu veidu antilopes, hienas. Ilgāku laiku pavadam pie lauvu bara, kuri gan mīlējas, gan staigā un aplūko mūsu mašīnas. Iepriekšējos gados redzētie lauvu mazuļi ir krietni izauguši un to populācija parkā kļuvusi lielāka. Piebraucam pie ezera, kurā mitinās nīlzirgi un degunradži. Ezera krastā neskaitāmi baltie stārķi, kuri šeit atraduši ideālu vietu ziemas pārlaišanai. Nedaudz rosinas atmiņas par mājām :).
Pēc parka apmeklējuma dodamies pie vietējo masaju cilts, lai iepazītu to tradīcijas un dzīvesveidu.
Vakarā atkal ūdens nodarbības baseinā :) nu jau divas masieres palīdz mūsu, pēc Meru kalna sāpošajām kājām. Vēl vakarā kempingā ierodas vietējo dejotāju grupa, kura izklaidē mūs vakara gaitā. Visi relaksējamies un gatavojamies galvenajam kāpienam.

Saņemta pirmā fotoreportāža no notikumu vietas!

6. diena. 15.01.14. Mariakamba Hut – Jambo kempings.
Jambo visiem no Jambo kempinga! Esam laimīgi pēc dušas un glāzes sarkanvīna :)!
Šodien no rīta izgājām 8:00 no nometnes un jau pēc divām stundām bijām lejā pie Momella vārtiem, kur bijām sākuši savu ceļu trīs dienas atpakaļ. Laiks dūmakains un nedaudz vējains, bet pozitīvi tas, ka nebija karsti iet. Lejā, savannā mūs sagaidīja piecas masaju žirafes! Cēlas, domīgas, aristokrātiskas. Reindžers Gideons pieved mūs pavisam tuvu klāt pie tām. Fantastisks skats - žirafes uz Kilimandžāro fona! Uztveram to kā nopelnītu balvu par vakarnakts grūto kāpienu!
Tagad esam iekārtojušies kempingā un jālaiž uz baseinu rekalsēt kājas un nodarboties ūdens procedūrām.
Rīt atpūtas diena un dabas skatu baudīšana nacionālajā parkā.

5. diena.
14.01.14. Meru VIRSOTNE (4566m) !!!
Jambo! Urā, šonakt visi 15 uzkāpām Meru kalna virsotnē, bet visi atzina, ka nebija viegli! Ingrīda ar Josefu (vietējo gidu) izgāja ātrāk - pusnaktī. Visi pārējie 1:00. Sākums kāpienam bija caur pamatīgiem miglas mākoņiem. Uz Rhino point (3800m) laiks noskaidrojās un pavērās zvaigznes, mēness, Kilimandžaro siluets, Meru fantastiskās vulkāna ainavas - krāteris, aizas, lavas torņi! Satriecoši mierīgi, cēli un skaisti!
6:00 - 6:30 visi esam sasnieguši Meru virsotni, sagaidām saullēktu ar Kili fonā! Prieks par mūsu senioriem Vilni, Uldi, Ingrīdu, kuri uzkāpa un nokāpa pirmie! Respect!
11:00 Jau esam atpakaļ nometnē Saddle Hut. Neliela atpūta, pudienas un dodamies lejā uz pirmo nometni Mariakamba Hut. Pirmais mērķis ir sasniegts, aklimatizācija noritējusi pat labāk nekā cerēts, visi esam saraduši viens ar otru un jūtamies nopelnījuši atpūtu un Kilimandžāro alu :)
Zudušās somas arī atradušās un gaida mūs viesnīcā Arušā.
4. diena. 13.01.14. Mariakamba Hut (2510m) - Saddle Hut (3510m) - Little Meru (3820m)
Jambo visiem! Šī diena bija izcili jauka! Izgājām 8:00. Visi labā noskaņojumā un pie labas veselības. Visiem laba ēstgriba un možs gars, tāpēc kāpās jautri un viegli. Saddle Hut nonācām jau 12:00. Pēc atpūtas un pusdienām izgājām uz mūsu pirmo virsotnīti - Little Meru. Un urā!! Pēc neilgas kāpšanas visi 15 sasniedzām to, pulksten 17:00 visi bijām augšā!!
Laiks karsts un skaidrs, redzamība perfekta visapkārt. Redzam arī mūsu lielo mērķi - milzi Kilimandžāro, skaisti. Vēl vakariņas, tad ejam gulēt un pusnaktī pirmais lielais pārbaudījums - startējam grūtajā, bet skaistajā Meru vulkānā. Saullēktu jau ceram sagaidīt Meru virsotnē.
Aklimatizācijas process grupai noriss ļoti veiksmīgi, veselības visiem turas lieliski.
Atradušās arī noklīdušās somas. Tās gaidīs mūs Arušas viesnīcā, jo ekipējumu uz Meru piegādāt vairs nav iespējams. Turkish Airlines kārtējo ir sagādājusi nepatīkamu pārsteigumu vairākiem grupas dalībniekiem.
Turam īkšķus un vēlam veiksmi rītdienas kāpienā!

3. diena.
12.01.14. Pirmā kāpiena diena – Momela gate (1510m) – Mariakamba Hut (2510m)
Jambo! Ir noslēgusies pirmā kāpšanas, aklimatizācijas diena Meru kalnā. 9:00 ar busiņu startējām no Arušas uz Meru nacionālo parku. Pēc formalitātēm, sapakošanās tikām pie saviem rendžeriem, gidiem un nesējiem. 12:00 sākam soļot caur Meru pakājes pļavām lietus mežu virzienā. Sākums ĻOTI karsts, vēlāk, ieejot lietus meža koku ēnā, nedaudz vēsāks.
Pa ceļam sajūsmināja ieraudzītās žirafes, zebras, pērtiķi. Daba un tās iemītnieki visapārkt ir vienkārši unikāli! No bīstamākiem zvēriem mūs sargā rendžers ar bisi.
Izgājām cauri milzīgā vīģes koka "vārtiem", ieturējām pusdienas pie ūdenskrituma
. Daži pārkarsušie nopeldas ūdenskritumā. Jūsmojam par sauli, zaļumu, vulkāna ainavām. Visiem jau sārtums sejās un arī citas ķermaņe daļas sāk iedegt.
17:15 sasniedzām Mariakamba Hut. Patīkams vakars, tiek pasniegtas siltas, garšīgas vakariņas.
Atpūšamies un iekārtojamies. Apkārt milzīgi koki. Šodienas pārgājiens visiem patika, noskaņojums labs! Rīt dosimies jau 1000m augstāk

2. diena. 11.01.14. Pārlidojumi, pārbraucieni, ierašanās Arušā.
Veikti garie pārlidojumi. Pēc 10h lidojuma grupa veiksmīgi sasniegusi Kenijas galvaspilsētas Nairobi lidostu. Sākas pirmie piedzīvojumi! Kārtējo reizi pārsteidz Turku Aviolīniju attieksme pret klientiem! Četriem grupas dalībniekiem Dainim, Mārim, Ingai un Harijam bagāža nav atnākusi, somas pārceltas uz nākamo reisu!!! Sviests! Formalitates un skaidrošanās aizņem krietnu laiku. Seko nakts pārbrauciens uz Tanzāniju, Arušu.
Nakts nav nekāda siltā, bet sasniedzot Arušu un iesilstot dienai karstums kļūst pamatīgs +31C ēnā!. 12:30 esam viesnīcā, sākam aprast ar apstākļiem :), atpūšamies. Banāni, ananāsi, mango, palmu ēna un SAULĪTE!! Latvijā par saules esamību jau bija piemirsies :)
Vakarā noturam sapulci un sākam gatavoties rītdienas Meru kalna kāpienam. Koleģiāli mēģinām izlīdzēt arī bez manām palikušajiem. Pa visiem tiekam galā ar ekipējumu, ceram somas sagaidīt rīt, jau Meru pirmajā nometnē. Svecieni visiem!

1. diena. 10.01.2014. LATVIJA - TANZĀNIJA!
Šodien uz tālo Āfrikas kontinentu, konkrēti tās vidieni, Tanzāniju devās VIRSOTNES organizēta grupa 15 cilvēku sastāvā ar mērķi sasniegt melnā kontinenta augstāko punktu - Kilimandžāro kalna virsotni (5895m), tāpat, aklimatizācijas nolūkos tiks uzkāpts Meru kalna virsotnē (4566m), iepazīti Tanzānijas nacionālie parki - Ngorngoro un Manjara, apmeklēta saulainā Zanzibāras sala.
Pirmā diena paies garos pārlidojumos no lietainās un drūmās Latvijas ziemas uz silto, ekvatoriālo Tanzānijas klimatu. Ekspedīcijā piedalās - Uldis, Māris, Inga, Ingrīda, Vilnis, Ginters, Dainis, Maiga, Ralfs, Arno, Ilze, Harijs, Dace, Ilona un grupas vadītāja Irīna. Vēlēsim viņiem veiksmi un sasniegt sniegoto Kilimandžāro virsotni! :) Iespēju robežās sekosim līdz ekspedīcijas gaitai, turēsim īkšķus!