sestdiena, 2014. gada 15. novembris

Annapurnas trekings 2014. Dienasgrāmata

2014. gada 1. Novembrī VIRSOTNES organizētā grupa 12 dalībnieku sastāvā devās uz Nepālu, lai apietu apkārt Annapurnas kalnu masīvam un uzkāptu Pisang Peak (Jong Ri) 6091m.

Trekings Annapurnas nacionālajā parkā pamatoti tiek uzskatīts par vienu no skaistākajiem trekingiem Nepālā. Augu valsts, panorāmas skati uz pasaules varenākajām Annapurnas virsotnēm (augstākā 8091m), Manaslu (8161m), Dhaulagiri (8167m), kalnu upes un ūdenskritumi, bambusu audzes un rododendri nespēj atstāt vienaldzīgu nevienu ceļotāju.Turklāt iespēja izmēģināt savus spēkus uz pasaules augstākās kalnu pārejas Thorung La (5416m), kā arī kāpiens Pisang peak virsotnē virs 6000m, ļaus Jums izjust kalnu unikālo dabu un apstākļus tiešā saskarē.

14.novembris 2014.gads

Ar nelielām kartes kļūmēm grupa ir nobāzējušies Pisang Peka bāzes nomentē un uz virsotni plānu ieziet rīt.
Andris: "Namaste! Izgājām 9:00. Atvadījāmies no Gunitas, kura tomēr nolēma neturpināt kāpšanu.

Kāpām ļoti vienmērīgi un jau 12:00 bijām BC! Izrādās dažādās kartēs ir atšķirīga informācija! Bāzes nometnes augstums ir tikai 4480m. Neraugoties uz to daži grib turpināt tālāk. Tomēr vienojamies palikt BC. Kamēr iekārtojamies ir jau 15:00; neliela apmācība uz sniega, skaista pudža un ugunskurs no kakām :). Jauks vakars paēdam Travellunch vakariņas, vējs norimstas līdz nullei, ideāli, ārā pat plusos.

Rīt dosimies uz High Camp."

13.novembris 2014.gads

Visa grupa ir gatava rītdienas kāpienam. Rīt sāk kāpienu uz bāzes nomenti un jau parīt 15. novembrī plāno uzkāpt Pisang Peak virsotnē.
Andris: " Namaste!

Šodien caur augšējo taku devāmies uz Lower Pisang 3200m. Noturējām jauku pudžu ļoti vecā templī Braga ciemā. Pirmo reizi ieraugam Pisang Peak! Izskatās iespaidīgi un nopietni!!! 6h jauka pastaiga pa interesantu apvidu un esam klāt Lower Pisang. Laiks jauks. Sašķirojam inventāru un ekipējumu, lai neko lieku nenestu uz bāzes nometni. Gunita jūtas slikti saaukstēšanās dēļ. Nolemj rīt nekāpt. Pārējie jūtas normāli. Par cik var nebūt sakari, mūsu plāns turpmākajām dienām:

Rīt, 14.novembrī, dosimies uz Pisang Peak bāzes nometni ~4800m augstumā, parīt uz High Camp 5100m. Aizparīt uz virsotni un lejā uz Lower Pisang 3200m. Būsim vienīgie maršrutā. Maršruts būs interesants un sarežģīts, un naktī būs ļoti auksti!

Turiet īkšķus!! ;)"

12.novembris 2014.gads
Andris: "Vakar bija atslodzes un treniņu diena. Pastaigājām sasaitēs pa Manangas nogāzēm, pakāpām ar žumāriem augšup, dulferī uz leju. Tā teikt patrennējamies pirms svarīgā kāpiena.

Visiem viss izdodas! :)"

10.novembris 2014.gads

Šodien ir atslodzes diena. Lēnā garā ir nokāpts uz Mananga (3550m). Laikapstākļi jorojām ir lieliski.
Andris: "Namaste!

Šodien relaksa diena :). Lēnā garā dodamies lejā uz šīs puses apgabala centru Manang 3550m. Laikapstākļi joprojām neliek vilties. Skaidrs, saulains rīts. Šai pusē paveras vareni skati uz Annapurnas smailēm, Gangapurnu, Gangapurnas ledāju, Gangapurnas ezeru. Pretīm ik pa laikam nāk grupiņas kuras tikai dodas Thorung LA virzienā. Ik pa laikam kāds uzjautā, kā tur ir, cik auksts, cik daudz sniega utt :)

12:00 esam klāt Manangā, ciems izteikts budistu. Vecā apbūve, karogi, stupas, lūgšanu dzirnavas.

Tagad te jau parādījušies moči, internets un mobilā zona. Atkal civilizācija. :)

Šodien nekas vairāk arī nav paredzēts, kā savest sevi kārtībā."

9.novembris 2014.gads

Pēc agra cēliena un garām pārgājiena stundām visi veiksmīgi ir tikuši pāri Thorung LA (5416m) pārejai, un gatavojās pelnītai atslodzes dienai.
Andris: "Namaste!

Pirmais nopietnais pārbaudījums! Šodien šķērsojam Thorung LA pāreju.

Visi tam gatavi un bez liekas skubināšanas 4:00 izejam no lodžas. Skaidras debesis, praktiski bezvējš, neskaitāms daudzums zvaigžņu, pilnmēness pamazām sāk dilt, bet joprojām ir tik spožs, ka varētu kāpt arī bez luktura.

Esam vienīgā grupa maršrutā, kura kāpj no Muktinat puses. Sākumā mēģinām turēties kopā, taču spēki, pieredze un sagatavotība ir ļoti dažāda. Lai gan rīts likās diezgan silts, lejā ap -5°c, kāpjot augstāk un lecot saulei, aukstums liek par sevi manīt pamatīgi. Dažiem saules parādīšanās ir pēdējais glābiņš. :).

Pamazām parādās cilvēki, kuri nāk pretī no otras puses. Aiz muguras paliek Daulagiri un Nilgiri masīvi. Pirmie pārejas augstāko punktu 5416m sasniedz ap 8:30. Līdz 10:00 visi esam augšā. Ura! :) Apsveikumi, neskaitāmas fotogrāfijas, karsta tēja.

Grupas kopbilde Thorung LA gan nesanāk pilnīga, jo pirmie jau devušies lejā. Saule sāk iesilt un ceļš lejup izvēršas karsts. Pārsteidzoši, ka nekas apkārt neliecina par traģēdiju, kura notikusi šeit tikai trīs nedēļas atpakaļ, kad bojā aizgāja 43 cilvēki. Viss rullē tālāk! Pat Thorung Phedi lodžu ciematā, kur visi satiekamies pēc pārejas, nav nemazākā atgādinājuma par nesenajiem notikumiem. No Manangas puses uz pāreju soļo dažāda izmēra grupas, stumjas augšā dulli kalnu velosipēdisti, lodžās valda kņada. Mēs dodamies tālāk uz Ledar (4200m).

16:00 esam klāt. Fiziski un emocionāli gara diena - 12h. Grūti iedomāties, kā ietu sliktā laikā! Noturētās pudžas ir devušas rezultātu! :)

Tagad, pie jaka steika un dzēriena sākam apzināt kā kuram gājis. Iespaidi un emocijas katram savas. Ar aklimatizācijas problēmām kopumā arī esam tikuši galā, noskaņojums pozitīvs. :)

Rīt dodamies lejā uz Manang 3550m, kur atpūtīsimies un gatavosimies Pisang Peak."

8.novembris 2014.gads

Šodienas mērķis ir sasniegt 4200m augstumā, pirms pirmās pārejas esošo pēdējo lodžu, lai rīt agri no rīta startētu Thorung LA pārejas virzienā.
Andris: "Namaste!

Burvīgs ciemats Kagbeni. No rīta izstaigājām to, apmeklējam budistu klosteri. Laiciņš burvīgs, skaitās debesis, ļoti mērena temperatūra, praktiski bezvējš. Lai izvairītos no lielā ceļa, pa kuru ik pa laikam dragā džipi, saceldami putekļu mākoņus, ejam ar likumu caur Mustangas tuksnešjiem, kalnainajiem plašumiem. Skati apkārt burvīgi! Te vēl tūrisma idustrija nav izmainījusi vietējo ciemu "arhitektūru". Vieteji mūs ieraugot metas notirgot ābolus, kurus ar prieku notiesājam.

Virs mums paceļās varenie Daulagiri un Nilgiri masīvu stāvi. Beidzot ieraugām arī mūsu pirmo izaicinājumu Thorung La pāreju. Tā ir nosnigusi, bet liekas pavisam "ņemama" :)

14:00 caur kartupeļu laukiem iesoļojam Muktinat 3600m. Kopš 2009 gada, kad biju te pēdējo reizi ta ir pamatīgi izmainījusies - izaugusi. Mazās lodžas kļuvušas par lielām viesnīcām, to skaits vismaz dubultojies, saradušies arī vairāki jauni klosteri. Savā ziņā esam priecīgi par iespēju baudīt komfortu, jo iepriekšējo dienu pārgājieni daudziem radījuši pamatīgas muskuļu sāpes :)

Pēcpusdienā pakāpjāmies apkārtējās virsotnītēs aklimatizācijai. Apmeklējam arī slaveno Muktinat templi, kur budisms sadzīvo kopā ar hinduismu un Tserings te notur mūsu pasākumam veltītu pudžu. Patīkami.

Rīt paredzēta atpūtas diena, bet tomēr nepaliksim Muktinat vēl vienu nakti, bet dosimies augstāk uz pēdējo kalnu lodžu pirms pārejas 4200m.

Neskatoties uz garo dienu un augstumu visi jūtās labi un apmierināti ar redzēto :)"

7.novembris 2014.gads

Pa šodienu tika mērots liels attālums un kopumā ir uzņemti 1400 augtuma metri. Grupa ir sasniegusi Jomson ciematu.
Andris: "Namaste!

Šodien gara kontrastaina diena. Izbraucām no Tatopani 9:00. Savu, jau sen 10to reinkarnāciju piedzīvojušais buss ved mūs uz augšu pa Annapurnas lielceļu, kur vienā malā kalna nogāze, otrā kraujas mala! Pirms katra pagrieziena pilots jautri uztaurē lai pabrīdinātu iespējamo, aiz likuma esošo, konkurentu uz šauro ceļa strēmeli. Segums ari ceļam ir atbilstošs :). 50 km braucam 4,5h! Brauciena laikā izkrata visus pamatīgi. Nožēlojami izskatās tie trekeri, veloturisti u.c. kuri šo posmu veic saviem spēkiem - ceļš ir ļoti putekļains. Izbraucam cauri Marpha, šis apgabals slavens ar saviem ābeļu dārziem un ābolu brendiju, kura garša ir briesmīga :).

Esam klat Jomson! Pacēlušies par 1400m. Talak dodamies kājām pa upes gultni uz augšu. Ainava nomainījusies pamatīgi. Visi lietus mežu džungļi un hinduisms palicis tālu lejā. Daulagiri un Ngiri pakāje valda skarbs vējš, plašums un akmeņi. Esam ienākuši budisma valstībā. Skaisti!

Līdz ar tumsu sasniedzam Kagbeni 2800m. Iekārtojamies nelielā, bet ļoti mīlīgā lodžā.

No šīs dienas tikai uz augšu :"

6.novembris 2014.gads

Pēc garas iespiedm bagātas dienas visiatpūšās Tatoponi kārstajos avotos, kuros var patīkami relaksēties.
20:00 Andris: "Namaste!

Pēc Poon Hill ieturam brokastis un dodamies lejā līdz Tatopani (1190m). Ceļš diezgan tāls un nokāpšana strauja. Apkārtne ļoti skaista, sniegotas virsotnes, nelieli ciemati ar puķu dārziem, kuri zied dažādās krāsās. Kāpjot zemāk jau atgriežas apdullinošā cikāžu sanēšana, augu valsts arvien vairāk atgādina lietus mežu ar banānu palmām, bambusu un citrusveidīgo audzēm.

Notiek rīsu ražas novākšanas darbi, takas malā vietējo iedzīvotāju sadzīve redzama kā uz delnas, jo tā visa norisinās mazajos pagalmos. Šodienas maršrutā tūristu ir ļoti maz, jo tas nav īpaši populārs, līdz ar ko izdodas pavērot mazizmainīto vidi.

14:00 esam lejā. Šeit ir pamatīgi karsts. Apmeklējam Tatopani dabīgos karstos avotus, kur +42°C ūdens temperatūrā izsildām kaulus :)

Visi jūtas lieliski un noskaņojums labs. Acīm redzot spēka arī visiem gana, jo tiek jau domāts par sarežģītākiem maršrutiem, kāpieniem utt. :) Vēl jau esam tikai pašā trekinga sākumā, iziesim šo tad skatīsimies tālāk!"

10:00 Andris: "Šorīt mūsu grupa (kopā ar vēl kādiem 150 cilvēkiem:))) uzkāpam 3210m augstajā Poon Hill, kas ir ideāla skatu vieta uz lielajiem kalniem. Izgājām 5:00 un pēc 50min bijām augšā! Visiem kāpjas labi, laiks skaists, augšā gan nedaudz vējains un pavēss, bet debesis skaidras un saullēkts 6:20 padevās ļoti skaists. Redzējām Daulagiri (un visas tā virsotnes), Annapurna I, Annapurna South, Zivs asti un citus skaistuļus. Cilvēku gan šai laikā apkārt padaudz, bet vietas pietiek visiem :) Labi ka visi jūtas lieliski, tagad dosimies lejā uz Tatopani un pirmo aklimatizācijas posmu būsim noslēguši."

5.novembris 2014.gads

Grupa turpina ceļu uz Ulleri ciemu, kas atrodas 1960m augstumā.
Andris: "Namaste! Šodien kāpjam augstāk. Rīts sākas ar stāvu kāpumu līdz Ulleri ciemam 1960m. Visi dabūja labi pasvīst. Rīta debesis pilnīgi skaidras. Maršruts ved pa upes ieleju. Nogāzes noaugušas ar pamatīgiem rododendru kokiem, kuri savukārt pārklājušies ar koši zaļām sūnām un ķērpjiem. Ik pa laikam vairāki kaskāžu veida ūdenskritumi. Ap 10:00 sak jau savilkties mākoņi, taču mums pa vienu maliņu tomēr izdodas ieraudzīt Annpurnas South sniegoto virsotni. 14:00 esam klāt Gorephani (2860m). Augstums jau liek manīt ari par sevi, kļuvis ari krietni vēsāks. Šodien veikti 1300 augstuma metri. Nav slikt! Visi jūtās arī pārliecinoši. Rīt plānots saullēktu sagaidīt Poon Hill (3193m)."

4.novembris 2014.gads

Pēc neilga pārbrauciena un mantu sadalīšanas grupa ir devusies pirmās dienas trekingā.

Andris: "Namaste!

Pēc brokastīm pametam Pokharu un turpinām ceļu ar busu uz Nayapul. Paredzētās 1h vietā, pa pamatīgi bedraino ceļu, nākas kratīties 2h. Beidzot paveras arī skati uz sniegotajām virsotnēm. Pāri visam sajūsmina iespaidīgās Machhapuchhre (jeb Zivs astes) 6997m abas virsotnes. Šis kalns ir svētais kalns un kāpšana tajā nav atļauta, lai netraucētu kalna dievības. Sasniedzot Nayapul esam bezgala priecīgi, ka varam sākt trekingu. Vel tikai saorganizējamies ar nesējiem, mantu somām un aiziet. :) Laiks jauks, ap +20C, maiga saulīte, silts kalnu vējelis - ideāli apstākļi!

Šodienas pārgājiens pa Bhurungdi Khola upes ieleju ļoti mierīgs, soļojam nesteidzīgi, vērojot apkārtējo dzīvi un sadzīvi. Ražas laiks, tiek novākti graudaugi, kļūstam par lieciniekiem kā tiek sadalīts govslopa kautķermenis. Iekožam pa mandarīnam, kuri sākumā tiek nopirkti, vēlāk Artis ar Māru tos vienkārši novāc no takas malās augošajiem kokiem. Dzīve rit savu gaitu. :)

Ap 14:00 esam jau sasnieguši šodienas galapunktu Tikhedhungga (1540m) ciemu, kur iekārtojamies lodžā. Rīt jau nopietnāka diena, kāpsim augstāk uz Gorepani 2860m.

Visi jūtas lieliski!"

3.novembris 2014.gads

Grupa ir nokļuvusis līdz Pokharai un apmetusies uz nakti viesnīcā. Rīt sākas trekinga pirmā diena.
Andris: "Namaste!

Šodien garš pārbrauciens no Katmandu uz Pokhara. No rīta sašķirojām ekipējumu. Alpiīnisma lietas sūtu pa taisno uz Pisang Peak bāzes nometni kopā ar vienu no mūsu "climbing sherpa". Viņš mūs sagaidīs pēc aklimatizācijas gājiena un palīdzes kāpšanas maršrutā.

Izbraucām no Katmandu 11:00, ieturam pusdienas pie Trisuli upes stāvajiem krastiem un pēc septiņu stundu kratīšanās busā, līdz ar tumsu, sasniedzam Pokharu. Skaistie skati, Pokharas ezers viss tumsā, nekas cits neatliek kā doties uz vienu no krodziņiem vakariņās un svinēt Agitas dzimšanas dienu :). Kopumā laiks labs, noskaņojums labs un rīt beidzot sāksim iet. Arī ķermenis jau ir noilgojies pēc aktīvām kustībām:)"

2.novembris 2014.gads

Pēc gara pārlidojuma un iespaidīgās Dubajas apmeklējumu, grupa ir sasniegusi Katmandu un iekārtojusies viesnīcā, lai rīt sāktu savu ceļojumu.
Andris: "Sveicieni!

Esam sākuši savu Nepālas piedzīvojumu :) Neskatoties uz bažām par sarežģīto pārlidojumu viss noritēja apbrīnojami gludi. Šoreiz TURKISH savu darbiņu veica godam un mēs precīzi ielidojam Dubajā. Te pavadām iespaidiem pilnu dienu.

Īsumā Dubaju varu raksturot kā betona, stikla un arhitektonisku brīnumu piepildītu būvlaukumu! Pilsētu, kurā valda naudas un cilvēka neierobežotā fantāzija, taču sirsnībai īsti vietas neatradās...

Šādu pilsētu tik pat lieliski varētu būvēt uz Mēness, kur ēkas savienotas ar tuneļiem un neizejot laukā no ēkām var nokļūt no lidostas gan veikalā, gan pludmalē, gan ofisā, neskatoties uz to ka objekti atrodas neskaitāmu kilometru attālumā. Ap dienas vidu karstums +35C, izpeldamies - ūdens +29C! :) Pilsētas publiskajā pludmalē dzirdama tikai krievu valoda, tiešām cilvēki brauc uz šejieni atvaļinājumā!?!

Mes esam guvuši pietiekami kontrastainu iespaidu un ar prieku dodamies tālāk uz Katmandu.
Beidzot esam klāt! Super! Visas somas atnākušas, sagaida ar ziedu virtenēm, satiekam arī Agitu, kura jau priekšā, viss jauki. Ir arī jau 24:00, kad iekārtojamies viesnīcā un varam atkrist horizontāli :)!

Rīt jau uz Pokharu!"

1. novembris 2014. gads
Šodien visa grupa veiksmīgi iečekojās Rīgas lidostā. Pārlidojums uz Dubaju - te būs jāpavada viena diena.